2014. április 11., péntek

Pixlr alert!


 
Már biztosan említettem a nagy Photoshop-mániámat...általában elég sokat foglalkozom a képeim utószerkesztgetésével, ami nem a retusálást jelenti, hanem varálok a színek, fények és keretek között. Régebben mindent Photoshoppal csináltam, bejött az Instagram, amiről akkor még semmit sem tudtam, nem volt az ismerősi körben senkinek okostelefonja sem, így jobb híján szerkesztgetéssel csinálgattam az Instagramos filterekhez hasonlító képeket és sablon kereteket készítettem Photoshopban. Bizonyos dolgokat nehéz volt kivitelezni, hiszen minden képhez más és más overlay-es effektet szerettem volna szerkeszteni, elkezdtem alkalmazni az Action-öket, de annyira lassú volt a gépem, hogy ezeket kb. 10perc alatt szerkesztette meg nekem a program. Másrészről azért nem tetszett, mert így egy-egy szerkesztéshez közöm nem volt, csak kattintottam és kész is lett a kép, igaz, mutatta a folyamatot, de tanulni nem tudtam belőle mert mint már említettem, elég lassúcska volt a gép ehhez. Bejött az Insta a köztudatba, csak nem nekem, mert továbbra sem volt telóm hozzá, folyamatosan kerestem a lehetőségeket a gyors képszerkesztésre. Aztán egyik alkalommal, amikor a gépemen végképp megszűnt a Photoshoppolás (amint feltettem a programot, fagyott, hiába tettem újra, így feladtam egy időre), online-Photoshop után kutattam. Így találtam rá a Pixlr nevezetű csodára, amivel azóta is sokat dolgozom. Van benne Editor felület, amiben aprólékosabb műveleteket is végre lehet hajtani, én az Express-t használom, sok funkció, viszonylag gyors filterek és sokkal több lehetőség, mint az Instában. Van egy telefonra letölthető verziója is, ez az O-Matic, ami kb. azonos az Instagrammal, ezt nem használom.
Ezeket a képeket is az Expressel szerkesztettem, imádom a sok filtert benne és a sok keretet, viszont néha a képek színeivel gond van, nem mindig ugyanazt jeleníti meg weben, amire rámentek, persze ez lehet a Blogspot miatt is. Jó vele múlatni az időt, és persze a tegnapi bejegyzés megírását is jelentősen ez lassította le, mert mindig jobbnál jobb effekteket találtam. Most ezek születtek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése