2012. október 29., hétfő

Nadrág project





Már nagyon régen terveztem a fekete farmerem befestését, mert már - ha jól számolom - 5 éves lesz idén, és ugyancsak kikopott, mert elég sokat hordtam. Az utóbbi időben mondjuk nem volt rajtam már, mert fogytam, és úgy gondoltam, majd átvarratom, vagy átvarrom, azonban erre nem volt lehetőségem, volt egy kis szabadidőm és megcsináltam a szűkítéseket kézzel, nagyon jó lett, végre teljesen passzol rám. A festést pedig ezután már feltétlen be kellett iktatnom, hogy végre tökéletesen megújulhasson ez a jó kis nadrág.
A képek elég rosszak, de nagyjából megpróbálom leírni hogyan sikerült ezt véghezvinni, Iberia textilfestéket vettem, az Auchan-ben találtam a legolcsóbbnak és nem mellesleg itt, minden más bolttal ellentétben az összes szín megvásárolható. 90 fokos vízben kellett elkeverni a port, amiből a dobozban kettő található és az utasításban le van írva pontosan az adagolása, én ennek alapján csak az egyiket használtam el, bár szerintem még sok is volt. Ebben a keverékben kell kevergetni 20 percen át a nadrágot, majd literenként egy evőkanál sót/ecetet (anyagtól függően) kell belekeverni és ezzel is még megforgatni 20 percen át. Majd hagyni kihűlni vele és kész is! Utána jól kiöblíteni, majd ezt nem írja, de én betettem centrifugálni mert nem akartam, hogy összecsöpögjön mindent, főleg hogy frissen festett, ettől egy kicsit féltem, hogy foltos lesz, de szerencsére nem történt semmi baj. Utána vízszintes szárítást javasolt, szintén a szín egyenletessége miatt, amit így már könnyen ki tudtam vitelezni, miután a centri kicsavarta egy kicsit. És kész is, nagyon szembetűnő egyébként a változás, színben teljesen olyan, mintha egy vadonatúj nadrágom lenne, végre fekete felsők mellől nem fog elütni, teljesen jól sikerült!
Azt az egyet nem írta, hogy kifordítva kell-e színezni vagy sem, én nem fordítottam ki, csak az öblítésnél, innentől kifordítva volt a száradásig, mert féltettem a kikopástól, de szerintem jól döntöttem, a színe egyenletes lett és valószínű, hogy ebből a pozitív tapasztalatból kiindulva újra fogom festeni az indigókék farmeremet is:)


4 megjegyzés:

  1. Sok fajta színű színező van?

    VálaszTörlés
  2. igen! van minden alapszín és kékből pedig kettő azt hiszem! mihez kellene nektek?:)

    VálaszTörlés
  3. :) és bármit befog, egyszerű fekete felsőket is tehettem volna mellé, atlétákat, csak h megújuljanak, de ez akkor még eszembe se jutott...arra leszek kíváncsi h mennyire lesz tartós!

    VálaszTörlés