2013. január 7., hétfő

Márkamustra 5. - Monki


A DebrecenPlus oldalán megjelent legújabb cikkemet most itt is közzéteszem, nem csak linkelgetem, hanem teljes egészében olvashatjátok itt is, a képekkel együtt, íme: (a szöveg eredeti környezetében ITT érhető el)


A Skandináv stílus mindig is közel állt hozzám, akár lakberendezésről van szó, akár divatról. Amikor először jártam a Monki honlapján, rögtön ezt láttam meg benne, akkor még persze csak felszínesen, mit sem sejtve arról, mennyi mindent rejt magába az ún. 'Monki world'. A szintén svéd 
Hennes and Mauritz helyett inkább egy sokkal alternatívabb márkáról szerettem volna írni,amiben úgy gondolom sokkal több az egyediség. 

Az első Monki üzlet 2006. szeptember 16-án nyílt meg, kitaláltak egy imádnivaló is fekete-fehér állatkát, ami úgymond a márka arca lett és ismertetőjegye, az üzleteket ebben a szellemben, koncepcióban rendezték be és, mint utólag megtudtam, az üzletek dizájn-jait el is nevezték, az elsőt  'The Forgotten Forest'-nek, vagyis az elfelejtett erdőnek. A másodikat a 'The City of Oil and Steel'-nek, az olaj és acél városának, a harmadik koncepció 2010-ben került bemutatásra és a ' The Sea of Scallops' nevet kapta, melyet a kagylók és a tenger ihletett. Mi sem bizonyíthatná jobban, hogy ez egy úgynevezett külön világ, mint az, hogy a kitalált kis figuráknak neveket is adtak, és meg is lehet őket vásárolni plüssváltozatban. Őszintén szólva fogalmam nincs milyen állatok ezek, egyedi kis apróságok, melyeket valószínűleg létező állatok vagy lények ihlettek, egy biztos: jól illeszkednek ebbe a különleges világba.


 A márka egyik fontos célkitűzése, hosszú távú célja, hogy a ruhagyártás során ne használjanak semmiféle olyan technikát vagy anyagot, amely akár a legcsekélyebb szinten is káros a környezetre és az élővilágra. Arra szintén odafigyelnek, hogy termékeik mentesek legyenek mindenféle káros vegyi anyagtól.

A ruhák letisztultak, egyszerű szabásvonalúak, minimalisták. A ruhák nagy része fekete, fehér, esetleg fekete-fehér mintás, sok a kék és a szürkés árnyalat, ezek mellett a mustársárgát találhatjuk meg egyik jellegzetes színükként. A ruhák nagy része lezser és oversized stílusú, ami a mindennap öltözködésben nagyon jól kihasználható darabokat jelent, úgy gondolom ezek minden nő ruhatárában megtalálhatók. Kiegészítők terén már ennél korszakalkotóbbak, hatalmas gyűrűk és fülbevalók, egyedi mintás harisnyák, melyeket azért nem minden nő merne felvenni és persze bohókás apróságok, melyek elengedhetetlenek a mindennapokban.

Magazinjuk, a Monki Magazine, 2010 óta, negyedévente kiküldésre került a világ minden egyes zugába ingyenesen, amennyiben valaki regisztrál a honlapon. Tavaly azonban egy levélben beszámoltak arról, hogy sajnos ezentúl nem tudnak ennyi magazint kiküldeni, ezért megszorító intézkedéseket tettek: továbbra is megkapja mindenki ingyen a magazint, igaz, csak neten és megígérték, hogy a boltokat ellátják annyi magazinnal, amennyivel csak lehet, hogy aki arra jár, tudjon belőle kapni. Nem kis dolog ez sem, hiszen a Monki 8 országban tart fent üzletet, többek között Finnországban, Németországban, Norvágiában és az Egyesült Királyságban, ha jól számolom, összesen körülbelül 50-et.

Most pedig nézzük a képeket és az enteriőröket:

























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése