2013. január 15., kedd

Házi hajpakolásom


Már hónapok óta foglalkozom a házi készítésű pakolások kipróbálásával, most úgy gondoltam, vegyítem a legjobb alapanyagokat és heti kétszeri dózisban próbálom ki őket, ugyanis szerintem az volt a probléma, hogy én viszonylag ritkán mosok hajat, 10-12 naponta, a pakolásokat pedig legalább 3-4 naponta kell alkalmazni, hogy meglátszódjon az eredmény. Most újra belevágok, célom az, hogy megerősödjön a hajam, ne törjön, ne kelljen havonta levágni azt, amit nagy nehezen nő, tehát növekedésre is akarom serkenteni.

A pakolásom a következő összetevőkből áll:

1. reszelt torma


2. tojássárgája



3. olívaolaj



4. méz



5. ricinusolaj


6. éppen aktuális hajpakolásom, Kallos kókuszos pakolás



Minden összetevőből körülbelül 2 kávéskanálnyit használok, de úgy is adja magát hogy mennyi az az adag, ami elég a hajra. Utána befóliázom, hogy melegen tartsa és rajtahagyom minél több ideig, pár óráig érdemes, az olajos pakolásokat egyébként is úgy szokták ajánlani, hogy akár 5-6 órán át is hagyjuk rajta. Nekem nem szokott lenni erre ennyi időm, szóval most megpróbálom 2 óráig kihúzni.

Egy kis magyarázat a hozzávalókról: a reszelt torma köztudottan nagyon értékes hajnövesztő szer, a legtöbb ilyen jellegű készítmény alap összetevője. Az olajok jelentőségéről nemrég szereztem tudomást, ricinus olajat már évek óta használok a szempilláim ápolására, hajra most kezdtem el, viszont most olvastam egy cikket, ahol azt irták, az indiai nők hajápolási szokásaiból kiindulva, hogy az extra szűz olajok csodákra képesek, itt még a kókuszolajat és a szőlőmagolajat említették meg, szeretnék ezekből is beszerezni majd. A ricinus megerősíti a hajat, valószínűleg a többi olajnak is hasonló hatása van, jól beszívódnak a fejbőrbe, ezáltal tudnak jótékony hatással lenni a hajhagymákra. A tojássárgája csak úgy jött, azt is olvastam valahol. A méz pedig szintén nagyon jót tesz.

Kíváncsi vagyok az eredményre!:)

8 megjegyzés:

  1. hajmosás 10-12 naponta??? ha én 3 napban egyszer nem mosok hajat, úgy nézek ki, hogy már ki sem léphetek az utcára
    a mázlista!

    VálaszTörlés
  2. Én mindig húzom a napokat, hogy még ne kelljen megmosni, úgy 5 nap után hintőporozom, aztán ha már végképp gázos felteszem kontyba, úgy még kitart jópár napig:D:D de most megfogadtam h 3-4 naponta mosom, ennek ellenére ma is már a 6. nap van, épp pakolásban ülök:D

    VálaszTörlés
  3. hála neked, rákattantam a ricinusolajra, utánaolvastam és ki szeretném próbálni
    már alig várom, hogy beszerezzek belőle egy adagot!

    VálaszTörlés
  4. szerezz csak be! én épp ma vettem, nálam fogyóeszköz már egy jóideje:)

    VálaszTörlés
  5. majd írd meg, hogy mik a tapasztalataid:)

    VálaszTörlés
  6. ok, csak kezdjem el használni, mert már egy hete itt áll az üvegcsében, és nem akar magától a szempilláimra ugrani :)

    VálaszTörlés
  7. annak legalább egy hónap kell, hogy lásd a változást, minden este használni kell:)

    VálaszTörlés